Naam:
aafke1982.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Een verlangen die realiteit mag worden. 11 weken naar Afrika!

Als jong meisje wilde ik al naar Afrika. Waarom? Die mensen doen wat met mij.Ook de behoefte om naast mensen te staan en een helpende hand te bieden in wat voor vorm dan ook is op de dag van vandaag aanwezig. Met het besef dat ik misschien meer zal ontvangen dan geven.

15 jaar geleden hebben een vriendin en ik contact gezocht met organisaties in Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te doen.Dit is niet gelukt. Backpacken in Australië kwam hiervoor in de plaats.

Toen ik 28 was deed ik een cursus in de kerk over gaven en talenten.Wat was je hartsverlangen?Wat heeft God in je gelegd?  Die avond heb ik besloten om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ook dit keer ging ik niet naar Afrika maar naar Peru. 2 en halve maand heb ik in het Andesgebergte mogen werken met (beperkte)kinderen en ouderen.

Vorig jaar besloot ik hoe dan ook naar Afrika te gaan.En nu mag het dan zo zijn waar ik ontzettend naar uit kijk. 11 weken lang.

Wat zal het gaan brengen? Wat voor verwachtingen heb ik? Hier ga ik over na denken en hoop terug te blikken op een fantastische tijd met de mooie en minder mooie dingen die daar  ook zeker realiteit van de dag zijn.

Over mijn reis

7 oktober vlieg ik naar Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. 8 oktober wordt ik opgehaald door een medewerker van het project. Na een autorit van 3,5 uur zal ik dan op de plek van bestemming zijn,Mangochi.

Gedurende 6 weken ga ik een medisch project ondersteunen van Travelunique bij verschillende onderdelen ,afhankelijk van waar ze het meest behoefte aan hebben. Mijn verblijfplaats is in een vrijwilligershuis aan lake Malawi. Er zullen meer vrijwilligers zijn als ik aankom en hoop op een leuke tijd samen waarin we mogen delen.

Het Mangochi District medisch project, Malawi

Dit is een zeer divers medisch- en gezondheidszorg project waarbij je de mogelijkheid hebt de kwaliteit van de zorg te verbeteren in plattelandsgebieden in het Mangochi District in Malawi. Het project heeft een sterke nadruk op onderwijzen en bewustwording.

Dit project is met name heel geschikt voor vrijwilligers met een medische achtergrond. Ook vrijwilligers zonder relevante opleiding en werkervaring kunnen deelnemen aan dit project, je bent dan voornamelijk werkzaam met kinderen. Malawi is één van de armste landen ter wereld, waarbij meer dan de helft van de bevolking leeft onder de armoede grens.

De meerderheid van de bevolking leeft in plattelandsgebieden en geniet van gratis medische zorg. De regering van Malawi heeft een gratis gezondheidszorg systeem opgezet op drie niveaus. Gezondheidszorg centra behandelen de meest makkelijke kwalen en geven zuigelingenzorg.

Na 6 weken komt mijn zus Rinette en dan zullen we 2 weken samen reizen in Malawi. Heel bijzonder om dit samen mee te mogen maken en meer veel het mooie Afrika te mogen ontdekken!

De laatste 3 weken zijn voor mij nog niet duidelijk. Het idee is om naar Zambia te reizen.Dit is afhankelijk van veiligheid en de mensen die ik misschien ontmoet om mee samen te reizen.

We gaan het zien!

Bezochte landen

Ik heb 22 landen (9%) bezocht:

Australië, China, Costa Rica, Cuba, Dominicaanse Republiek, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Hongkong, Kroatië, Malta, Nederland, Nicaragua, Nieuw-Zeeland, Panama, Peru, Polen, Singapore, Thailand, Turkije.